1. Protestancka etyka pracy i życia
2. Standardy zawodowe
§ 1 Zasady ogólne
Standardy są zgodne z zasadami moralnymi i prawem obowiązującym w Polsce.
Zarządca dba o to, by jego współpracownicy przestrzegali tych standardów.
§ 2 Dbałość o prestiż zawodu
Dbałość o jakość wykonywanych czynności.
Wysoka kultura osobista w kontaktach z właścicielami i instytucjami.
Budowanie zaufania właścicieli nieruchomości.
Brak działań godzących w interesy firmy.
Eliminowanie nieetycznych działań i łamania prawa.
Zapewnienie równych praw właścicieli do usług zarządcy.
Dbałość o bezpieczeństwo i komfort mieszkańców.
Niepodejmowanie działań poza kompetencjami zawodowymi.
Udział w organizacjach zawodowych i wspieranie ich działań.
§ 3 Współpraca między zarządcami
Relacje koleżeńskie i oparte na współpracy.
Profesjonalny marketing niegodzący w innych zarządców.
Prawo do informowania o zarządzanej nieruchomości – za zgodą właścicieli.
§ 4 Tajemnica zawodowa
Tajemnica zawodowa obejmuje wszystkie informacje mogące naruszyć interesy właścicieli.
Zarządca zapewnia bezpieczne przechowywanie dokumentów oraz ochronę danych osobowych.
Obowiązek zachowania tajemnicy dotyczy również pracowników zarządcy.
§ 5 Obowiązek informowania klienta
Udzielanie informacji właścicielom i umożliwienie wglądu w dokumenty.
Informacje muszą być zgodne z rzeczywistością.
Zakaz zatajania istotnych faktów dotyczących nieruchomości.
§ 6 Konflikt interesów
Zarządca dokłada starań, by spory były rozwiązywane polubownie, bez udziału sądów.
§ 7 Dokumentacja
Obowiązek bieżącej aktualizacji dokumentacji.
Dokumentacja musi być przekazywana w terminie zgodnym z umową.
§ 8 Obsługa finansowa
Wynagrodzenie wynika z umowy i zapewnia godziwy zysk.
Zarządca nie łączy swoich środków ze środkami właścicieli.
Środki jednego właściciela nie mogą być wykorzystywane na rzecz innego.
Każda wspólnota ma odrębne konto bankowe, środki są obsługiwane zgodnie z dyspozycjami właścicieli.